Sunday, November 23, 2008

Indian Chiefs

Oh please..for goodness sake. Avoid being an Indian Chief. Its only making people confused and puzzled.

Whats an Indian Chief?

Well, has anyone seen a Red Indian? Normally they have a 'chief' among the group. And if the Chief starts to react, they all follow.

Its the same thing here. Initially everyone is quiet. Then suddenly one of them began to act, and you soon have all of the others following. From a state of non interference, now you got all of them very pro-active. Why the sudden change i wondered..


之前一位好朋友正在筹备婚礼。

一路走来,从买新房子,婚前准备等,我们周围的朋友都给予鼓励和协助。
这就是友情嘛,朋友需要帮忙,就要义不容辞。

我帮了小小的忙,协助这对新人准备之前安床仪式的进行,结婚当天的吉时推算以及婚礼当天陪当‘兄弟团’的成员。

接下来一两年内,我继续将有身边的朋友缔结
有些朋友也向我询问了些传统习俗以及吉日,时的推算。只要在我能力范围之内的,我都不会拒绝相助。毕竟我认为这是我应该做的。

我的一位朋友,经过多月筹备,昨天在新加坡大上海酒楼举行宴会。
通过参与,我也发现了Indian Chief 效应。当然,我也需要补充,Indian Chief 效应也有正面影响。毕竟这效应会间接的提升人与人之间的感情。从之前的‘莫不关心’,到最后阶段的‘积极投入’,这是极大的变化。Indian Chief的魅力还真不小。

由始之终,我都不知道到底谁是真正Indian Chief, 目前还只是‘怀疑’而已。而且我也不打算那么无聊,去调查一番。

我只是感到好奇,和一点纳闷。为何行为上突然有那么大的转变呢?
之前爱理不理,似乎都不关心,也不管。现在变得那么‘on the ball’。 嗯,真是奇怪。


人啊,
真是奇怪的动物。

No comments: